Konec novembra 2020 smo zaključili šesttedenski program kognitivnega urjenja na OŠ Hoče in OŠ Litija. Pri programu je sodelovalo 25 učenk in učencev, pri čemer so vsi uspešno zaključili tečaj.
Učenci so pri programu petkrat tedensko izvajali 15- do 20-minutne kognitivne treninge. S tem so urili sposobnost vzdrževanja pozornosti, sposobnost natančnega gibanja rok, nog in trupa ter ritem optimalnega delovanja.
S pozornostjo smo merili sposobnost ohranjanja zbranosti ob dlje časa trajajočih aktivnostih, ki so miselno zahtevne (npr. učenje, opravljanje domačih nalog in preizkusov znanja). Boljši rezultat pogosto pomeni boljše rezultate v šoli.
Motorika predstavlja sposobnost izvajanja usklajenih in hitrih gibov, koordinacijo rok in nog, sposobnost pincetnega prijema ter raven fizične kondicije.
Ritem pa predstavlja čas optimalnega delovanja in pomeni sposobnost popolne predaje aktivnosti, ki jo izvajamo. Gre za dolžino trenutkov, ko aktivnost izvajamo odlično. Takrat izkoriščamo polni potencial svojih sposobnosti.
Z vzdržljivostjo pa smo merili umsko in fizično kondicijo pri kognitivno zahtevnih aktivnostih. Gre za sposobnost povečevanja truda z naraščanjem umske in telesne utrujenosti.
Delavnice in individualna srečanja
V sklopu programa smo izvedli pet delavnic.
Vsaki učenki oz. vsakem učencu smo se posvetili tudi individualno. Skupaj smo določili področje izboljševanja, specifične potrebe in želje ter načrt, kako usmerjeno doseči napredek.
Učencem so bila individualna srečanja zelo všeč in z njihovo pomočjo so lahko dosegli že večji napredek ter še lažje premikali svoje meje zmogljivosti.
Kaj smo s programom dosegli?
Po šestih tednih in že pred koncem programa smo pri učencih zaznali odlične rezultate. Vsi, ki so vadbo opravljali šest tednov, so izboljšali rezultate na vseh štirih s pomočjo aplikacije merljivih indikatorjih – pozornosti, motoriki, ritmu optimalnega delovanja in vzdržljivosti.
Tako mi kot starši in učenci sami so v šoli, pri športu in vsakdanjem delovanju zaznali pozitivne učinke – boljše delovanje, lažje opravljanje obveznosti, boljši spomin, lažjo osredotočenost na aktivnosti, manj naporno in neprijetno delo pri predmetih, ki jih niso marali in še več …
Kaj so o programu povedali učenci in učenke?
»Zelo rada bi izpostavila, da mi je vadba zelo pomagala pri koncentraciji. Npr. matematiko sovražim in nikoli nisem imela koncentracije zanjo, da bi se jo učila, a vendar z vadbo Neurobeans se mi je koncentracija povečala in zdaj se lahko matematiko učim z daljšo koncentracijo in ne da jo medtem izgubim. Vadbo priporočam vsem zaradi tega, ker bi jim izboljšalo spomin in koncentracijo pri delu (odvisno od posameznika). Lahko je tudi zelo zabavno in hkrati zelo v pomoč povsod pri delu.« (Erika, 8. razred)
»Neurobeans se mi zdi koristen, ker izveš veliko stvari o sebi, ki ti lahko pomagajo pri boljšem učenju. Ker preko vadbe spoznaš sebe in svoje možgane in ker preneseš znanje, ki si ga pridobil pri vadbi tudi v druge dejavnosti.« (Eva, 8. razred)
»Mislim, da je program Neurobeans najbolj koristen za učenje vztrajnosti in motivacije, saj se je pri vsaki vadbi treba potrudi, ne glede na rezultate, ki jih dobiš. Neurobeans vadbo bi priporočila, saj ne vzame veliko časa ali prostora, vseeno pa lahko od nje veliko odneseš.« (Ina, 8. razred)
»Če bi se odločila samo za eno korist, je to verjetno lažje učenje. Menim, da bi bil trening dober, predvsem za ljudi, ki se učijo težje ali se veliko učijo, a od tega nimajo nič.« (Zala, 8. razred)
Kaj pa so pri svojih otrocih opazili starši?
»Boljša pozornost, daljša koncentracija. Zelo smo veseli, da je naša Ina sodelovala v tem programu. Za vse je to povsem nova izkušnja. Ina je bila zelo vesela in ponosna, ko je videla svoja izboljšanja na različnih področjih. Cel trening in ugotovitve otroku zelo dvignejo tudi samozavest.« (Zdenka, mama učenke)
»Opazili smo, da lažje sledi pouku. Priporočamo, ker urjenje možganov poteka na igriv način.« (mama učenke)
»Več samostojnosti, več skuša narediti sama ... Pridobila je na samozavesti, na samostojnosti. Je bolj učinkovita.« (Tomaž, oče učenke)
»Hčerka je zelo navdušena nad tem programom. Z veseljem se loti teh nalog, pri šolskih obveznostih pa se lažje skoncentrira, bolj zapomni stvari. Najbolj je pa navdušena nad tem, da se naj bi zdaj lažje učila predmete, ki ji niso zanimivi. Dodala bi samo to, da se mi zdi program zanimiv in bi bilo super, če bi ga izvajali v osnovnih šolah.« (mama učenke)
Več mnenj staršev in učenk ter učencev lahko preberete tukaj in tukaj.
Majica kognitivnega trenerja
Učenci in učenke so ob zaključku urjenja prejeli namensko majico NEUROBEANS KOGNITIVNI TRENER, ki simbolizira njihov trud pri urjenju svojih možganov in pridobljene dobre kognitivne sposobnosti. Majico bodo uporabljali pri aktivnostih, v katerih bodo želeli doseči izboljšanje (npr. predmeti v šoli ali drugo področje).
Učence in učenke smo prosili, da se fotografirajo z novo majico. Kolaž prejetih fotografij si lahko ogledate na naslovni sliki.